Tänker på ett annat sätt.. :)

Jag vet inte vad det är som gör det eller vem som har påverkat mig. Men jag har nya värderingar och har egentligen en helt annan syn på livet.

Jag har bestämt mig för att följande rader kommer att  var nyckeln till min blogg, för att jag dels vill förmedla de värderingar och budskap jag använder mig av. Dels också för att det ger min blogg en mening och för att det ger er ett syfte att läsa den. Detta är min åsikt:

Man ska inte behandla djur, natur eller människor som att de inte har någon nytta eller värde i världen. För alla varelser behövs. Tigrarna behövs för att de ska döda andra djur så att de inte blir för många. Eller liknande.
 Man ska inte ta allt för givet. För det kan lätt bli problem.. Var varsam med naturens gåvor.

Respektera djur för de är dina jämlika! De behövs i alla lägen. De är vi som utrotar vissa sorters djur för vi är för giriga. Alla är det inte men någon gång i livet vill man ha något som en annan har.

Djur har själar såsom vi. De behöver tas om hand. De ska inte få stå ut med vad som helst.

Jag mår dåligt när jag ser djur som en ligt min mening behandlas illa. Alla har rätt till ett liv där man respekteras.


Jag vet inte om jag får fram budskapet, men läs vidare för jag kommer att skriva lite mer om såna här saker nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0