Ovanligt :/

Idag var det en helt vanlig fredag med lika roliga lektioner som vanligt. :) Men.. Vår lärare Oskar, som undervisar oss i Samhällskunskap, tänkte högt och sa:

- Man tar inte komplimanger på allvar!

Han har rätt ju!

Jag menar, om jag skulle gå in i matsalen och gå fram till en tjej som är snygg, och säga att hon är snygg...  Jag skulle troligen få en väldigt nedlåtande blick som betyder "är du sjuk i huvudet?".

Det är sant ju! Men det menas inte med att jag inte kan gå fram till vemsomhelst ändå! Det är inget att skämmas över om man säger som det är!?

****************

Så om jag nån gång yttrar mig om någons utséende eller betéende, var glad för att du får uppriktighet!
Och en komplimang är ytterst ovanlig i dagens samhälle så det är bara att bocka/niga  och tacka! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0