Abonnemang

 

Asså för några månader sedan avslutade jag mitt abonnemang hos telenor och gick därifrån med en nästinttill ny mobil, w 595.   Men i mellandagarna blir det en ny. Aino denna gången.

Men mamma tar den gamla för den är bättre än den hon har. Men jag menar då slår jag ju två flugor i en smäll och det är ju bara bra :)

 

Men sen det jag skulle komma till är följande: Abonnemang är dyrt! Det har jag och några till kommit fram till.

t.ex. Först betalar du mobilen à 199 kr t.ex. + 150 för abonnemang + tjänsten smsa fritt till sverige för 99 kr. Det blir en jävla massa pengar i slutändan. över 400 kronor i månaden för en telefon. Och den binds upp på 24 månader, vilket blir kanske det dubbla priset av vad den skulle ha kostat att köpa rakt av.

 

Kort sagt jag köper telefonen rakt av! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0