Livvakter? What´s the point?!

(lindsay lohan)

Asså jag tycker att det på något sätt är lite fel att "viktiga" personer har livvakter.. Visst ibland behövs de ju. Men jag tycker att det är lite orätt. Det är precis som att "viktiga" människor är värda mer än oss vanliga. :/            Vad har de som inte jag eller du har? Varför har de mer rätt till att vara säkra och leva?

Jag såg Britney Spears film förra året, "For the record". Dels öppnade den filmen mina ögon och hur jag såg på henne. Jag förstod att hon är en vanlig människa. Att hon bara är en vanlig tjej som har haft enorm framgång med en del nackdelar.
I en del av filmen skulle de släppas av vid ett hotell tror jag. Hon hade livvakter för det var 100-150 paparazzis där. Det förstår jag. Hon kravlade sig ur bilen.. Men hon fick snabbt gå in igen för fotograferna höll på att krossa dem. Hon kunde inte gå ut....

Det öppnade mina ögon. Hon kan inte gå och handla, gå på bio, köpa mjölk, fika på stan. Ingenting kan hon göra utan att det är minst 50 paparazzis efter henne. Stackarn!


I sådana lägen förstår jag varför de har livvakter. De som är megakända måste det. Men det känns ändå konstigt att hennes liv är mer värt än mitt..


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Men visst jag kan absolut leva med det. De får gärna ha sina livvakter. Jag kan tänka mig att de har livvakter pga att det är så mycket pengar som står på spel. Britney Spears, Madonna, Justin Timberlake, Jay-Z, J-Lo. Alla de har gjort så mycket. Det är en sån stor inkomst till Skivbolaget att de inte har råd att förlora dem. Så de behöver skyddas. Självklart.

Men säg mig, skulle du kunna ta en kula eller en kniv-jab för Bush eller Posh..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0