Gör vad du kan, för att göra oss till en bättre varelse.

http://www.youtube.com/watch?v=tA_0GvMc4lI 

 

Jesper har lagt upp detta klippet på sin blogg och nu gör jag samma sak för att försöka sprida det som faktiskt händer i världen. Jag måste göra något åt saken för jag mådde så dåligt när jag såg filmen.

Tänk så mycket saker du och jag har hemma. Alltså kosmetika, schampo, parfym och hårsprej. Många av de produkterna är testade på djur. De får injektioner av en foundation och sen tittar Svinen på vad som händer med dem. Det är bara en sak av alla de möjliga varianter av djurförsök som finns.

Djur är människor och människor är djur. Vi hör alla ihop och det är bara det att vi människor är så egotrippade och maktgalna. Djur är levande varelser. De lever, alltså har de ett hjärta. De lever, alltså har de känslor. Behandla djur med kärlek och omtänksamhet. Vem är det som alltid är vid din sida och tröstar dig? Vem är det som inte pratar men förstår dig? Vem är dig mest trogen? Människor, såsom du och jag, har en tendens till att vilja testa gränserna. Djur är lika glada över att vara husdjur till en fattig, likväl en rik. De uppskattar din närvaro. Uppskatta då dem också!

Detta har öppnat mina ögon ännu mer. Djurvän som jag är, så skäms jag över att jag faktiskt aldrig har tänkt tanken på att leta reda på produkter som inte är testade på djur. Jag ska faktiskt börja fråga och leta efter det för alla måste dra sitt strå till stacken. Det är därför jag lägger in denna filmen. För att sprida budskapet. För att försöka göra en liten förändring i världen till en början.

Jag tänker såhär: Varför inte använda mördare och våldtäktsmän och andra äckliga människor som man vet har gjort ett grovt jobb, och använda dem på såna här tester?! Då skulle man göra världen en tjänst. 1. Vi får reda på om produkten är farlig, och 2. Vi blir av med äcklet om det inte funkar!

***********************************************

Det vi prioriterar i livet är just oss. Vi bryr oss oftast inte om varandra, om en kompis har klippt sig eller flyttat. Vi låter bara det passera! Vi är oansvariga. Du kanske tänker: -Jävla snack. Han överdriver bara och försöker att få mig må dåligt.                                                                                                                                                        Om du tänker så så tycker jag synd om dig! Hur trångsynt kan du vara? Allt är möjligt! Även det hemska! Livet är inte en fairytale. Men vill vi att vistelsen i livet ska bli så nära en fairytale som möjligt så måste vi bättra på oss. Även med en liten del så kan du göra skillnad.

 Du kan iallafall fråga efter produkter som inte är testade på djur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0